אימהות

איך מעצבים לבד חדר מושלם לתינוקת

חדר תינוקת

הפוסט הזה שולח אותי אחורה בזמן, לתקופה של ציפייה גדולה, מתח והתרגשות, להיריון שלי. היום כשאני מסתכלת על אביגיל קשה לי לדמיין שהיה זמן כלשהו שבו התנהלתי בעולם בלעדיה. זמן שבו עוד לא פגשתי אותה אבל הרגשתי מבפנים משק כנפי פרפרים עדינים. זמן שבו חלמתי עליה בכל לילה ולפעמים גם באמצע היום. זמן שבו כתבתי עליה כאן בבלוג ואפיתי לכבודה עוגות יפות ומושקעות. זמן שבו תכננתי את החדר שלה לפרטי פרטים, חיכיתי למבול הזמנות מהאינטרנט וסידרתי את הבגדים הקטנטנים שלה בשידה. זה נראה לי עכשיו בדיוני אבל היה זמן כזה באמת. 

תיק בד

אני יודעת שיש הרבה זוגות שמחזיקים באמונה תפלה שאסור להכין שום דבר לפני הלידה. אצלי זה היה בדיוק ההפך. מאחר ולפני הלידה יש לצד ההתרגשות גם הרבה חששות מהלא ידוע, היה לי חשוב שבכל הקשור לבית ולחדר, הכול יהיה מוכן ומסודר לקראת בואה של הנסיכה שלנו. ידעתי שזה ייתן לי להרגיש שליטה וביטחון. פנטזתי על הרגע שבו ניכנס לדירה, יחד כמשפחה ונעשה לאביגיל סיור בדירה.

חדר תינוקת

בעיניי, כאשר את מעצבת חדר לבית שלך, את עושה את זה לא פחות בשבילך מאשר בשבילה. היה לי ברור שאני רוצה לעצב לבת שלי חדר מהחלומות. חדר מהסוג שנכנסים אליו ומיד מרגישים תחושה של חום ורוגע. עמדה בפניי משימה לא פשוטה מכיוון שהחדר המיועד לכך בדירה שלנו היה הממ"ד, חדר חשוך בבסיסו עם לא מעט מגבלות שהיה רחוק שנות אור מחדר מגורים  נעים ומזמין אבל החלטתי לקחת על עצמי את האתגר בשתי ידיים.

תכנון זמן

קחו בחשבון שעיצוב ותכנון החדר של ילדכם ועצם העובדה שאתם עושים הכול בעצמכם מצריך זמן. שימו לב שאמרתי זמן ולאו דווקא משאבים, שכן, אני מאמינה שדווקא תכנון מראש יכול להוות עבורכם חיסכון משמעותי בעלויות. אתם יכולים לשקול ולסנן אפשרויות, להשוות מחירים, לבצע רכישות באופן מושכל וללכת עד הסוף עם החזון שלכם. באופן אישי, אני מציעה להתחיל את התהליך כמה חודשים לפני הלידה, כדי שתוכלו לעצב בשלווה ובנחת את החדר המושלם לתינוק שלכם. בסוף ההיריון, נהיה כבר כבד לסחוב ויש פחות ראש לארגונים. בנוסף, קחו בחשבון שלהזמנות מעלי אקספרס יכול לקחת לפעמים אפילו הרבה זמן להגיע. אנחנו למשל, חיכינו שלושה חודשים כדי שהמנורת לילה של אביגיל תגיע. באופן אישי, אנחנו התחלנו את התהליך כשהייתי בחודש שישי כך שבחודש שמיני רוב הדברים בחדר כבר היו מסודרים ומאורגנים ורק חיכו לתינוקת שלנו.  

מדף בחדר תינוקת

צבעים

כאשר ניגשים לעיצוב החדר, בעיניי הדבר הראשון שחשוב לקחת בחשבון היא בחירת הצבעים. אני רואה יותר מדי חדרי ילדים שעמוסים בצבעוניות ויש בהם יותר מדי גירויים חזותיים. כמובן שלא כל חדר ילדים צריך להיות מונוכרומטי ואני מאוד בעד צבעים (במיוחד בחדרי ילדים) אבל כמו בכל דבר בחיים, גם כאן יש עניין של מינון. לטעמי האישי, כדאי להחליט על שניים-שלושה צבעים דומיננטיים בחדר ולשמור עליו בקווים נקיים. עודף גירויים בחדר משפיע בעיניי על בהירות המחשבה ועל כל האווירה בחדר. במקרה שלנו, החלטנו מראש שהצבעים הדומיננטיים בחדר יהיו ורוד, שמנת ואפור. המשימה הראשונה שלנו הייתה סיוד וצביעה של הקירות בצבעי ורוד ושמנת. השינוי היה מיידי. החדר הואר כולו ומהר מאוד, הפך להיות החדר האהוב עלינו בבית.   

שידת החתלה

ריהוט מרכזי

אחרי שהחלטנו על הצבעים השליטים, השלב הבא בתהליך הוא הריהוט המרכזי. כאן נכנסת לתמונה שאלת הצבע והסגנון. אנחנו בחרנו בשידה ומיטה בצבעי קרם ובסגנון רומנטי שישתלבו בהרמוניה בחדר. בנוסף, כמובן שצריך לקחת בחשבון את מידות החדר. אני הנקתי את התינוקת שלי הנקה מלאה עד גיל שנה כשעברה באופן מוחלט למוצקים (ראו פוסט נפרד על חווית ההנקה שלי) ובשלב מאוחר יותר הכנסתי גם לחדר כורסת הנקה.  

מנורת לילה חדר תינוקת

אקססוריז או הלבשת החדר

זה היה השלב האהוב עליי בתהליך. לאחר שהשידה והמיטה נכנסו לתוך החדר, יכולנו להחליט מהם פריטי העיצוב שנרצה להכניס לתוך החדר. מאחר ובחרנו בצבעים רגועים ועדינים רציתי להכניס נגיעות של צבע בתוך המדפים בצבעי פסטל שיקנו לחדר תחושה חלומית.

אז מאיפה כל דבר בחדר של אביגיל?

משטח החתלה + ארגונית לשידת החתלה –  Lulalu Design

שטיח, וילון ומדף –  איקאה

סל כביסה – H&M KIDS

מדף טיפי, מדף נדנדה, פוסטר במבי, קוביות שם, קוביות איורים ומנורת חד קרן – Hello Little One

קשת בענן –  Modern by me

ארנבת מעץ ואותיות שם מבד – Little B

מנורת לילה סוס נדנדה – עלי אקספרס

מנורת תקרה  – טווילינגן

תיבת נגינה סוסים – שונרא

מנורת לילה ענן – סוהו

  • חשוב לציין שאין לי שום קשר לספקים הנ"ל ומדובר בבחירות אישיות שלי.

שיהיה בהצלחה בעיצוב החדר המושלם ובשעה טובה 😊

שידת החתלה

אולי יעניין אותך גם

תגובה אחת

  • להשיב מיטלקין 14/01/2020 בשעה 1:24 pm

    חדר מתוק ויפייפה!! אוהבת ממש!!

  • כתיבת תגובה