אימהות ימי קורונה

עוגיות חמאה פשוטות לימים מורכבים

עוגיות חמאה קלות להכנה

ימי קורונה. בבית, בהסגר. בלי אוויר אבל לעיתים מבליחים פנימה גם רגעי קסם יפים ופיוטיים של אפייה, קירבה, יצירה ואהבה. ישנה השמחה השוכנת בכל הנמצא והבלתי מובן מאליו. ישנו גם העצב על כל מה שאיננו ואבד. בחוץ שקט ובפנים רועש ואולי זה ההפך? יש ימים שהזמן זוחל ויש כאלה שהוא עובר על פניי בריצה ומשאיר לי אבק מרוב משימות וכבר יורד הערב. תכף תעלה מהדורת החדשות ואני רוצה ולא רוצה לצפות בה.

בכל בוקר, אני מסתכלת על הבת שלי, ילדת המרחבים הפתוחים, גדלה ומתפתחת בקצב מטאורי בין ארבעת הקירות שלנו. היא חוקרת פינות חבויות בבית, מסתגלת בקלות לשינוי, הרבה יותר ממני זה בטוח. מציירת על החלון בסלון בצבעים מתוקים, צבעים מחיקים, צבעים בהירים והנוף משתנה לבלי היכר כל הזמן.

ילדה עם עוגיה

אני רוצה להבטיח לה שיבוא יום ויהיה טוב יותר. יום שבו נלך ברחוב ובני האדם שמולנו לא יהוו סכנה ממשית. הם יהיו עוברים ושבים ואנחנו? אנחנו נשוב לעצמנו, לא כמו שהיינו אבל נשוב כי החיים חזקים יותר מהכול והקיום יש מהדהד לו המשך. יבוא יום שבו נפגוש את כל המשפחה והחברים ושלנו נחבק אותם חזק, אחרי כל הזמן שעבר, בשם כל הגעגועים. יהיה יום שבו נלך לים, לפארק ולנדנדות האהובות, נרוץ יותר מאשר שנלך כי זה קצב החיים הרגיל האופייני של שתינו. יום שבו ניסע לטייל, למקומות הכי קרובים ורחוקים כמו שחלמנו.

יבואו עלינו גם ימים אחרים, שמחים, יפים ובטוחים יותר.

ימי קורונה, בבית, בהסגר. אני מרדדת על השיש מרבד של בצק פריך ומזמינה את אביגיל לאפות ביחד איתי. אלה הרגעים האהובים עליי ביום. אני מדליקה את התנור ומכבה את כל הדאגות שלי. זו לא משימה פשוטה אבל לבת שלי יש את תועפות הקסם הנדרש לכך. אנחנו יוצרות צורות בבצק ואופות עוגיות מושלמות של חמאה. עוגיות פשוטות לימים מורכבים. יש ריח של אפייה וכל כך נעים בבית וזה כל מה שחשוב לי עכשיו.

אמא וילדה עם עוגיה

השבוע בבלוג, במסגרת מדור מתכונים לשעת קורונה, אלה עוגיות חמאה פשוטות ונורא טעימות ממצרכים שיש בכל בית שתענוג להכין עם הילדים. תוכלו להשתמש בחותכנים האהובים עליכם. הן קלות ומשמחות את הלב, במיוחד בימים כאלה. כדי שיצאו מושלמות חשוב להקפיד על שני דברים שהחמאה תהיה באמת רכה ושהעובי שלהן לא יעלה על 6 מ"מ.

מרכיבים:

225 גרם חמאה רכה

1 כוס סוכר

1 כפית תמצית וניל

1 ביצה

3 כוסות קמח

½ כפית מלח

שקית אבקת אפייה

הוראות הכנה:

1. מחממים תנור לחום 175 מעלות.

2. במיקסר מקרימים יחד חמאה וסוכר עד לאחידות.

3. מערבלים פנימה וניל וביצה.

4. בקערה נפרדת, מערבבים קמח, מלח ואבקת אפייה.

5. מוסיפים את תערובת היבשים לרטובים, 1/3 בכל פעם עד להטמעה מלאה.

6. מרטיבים את הידיים ומעבדים את הבצק לגוש אחיד בידיים.

7. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים שווים, משטחים לדיסקית, מניילנים ומעבירים לקירור לחצי שעה.

8. כעבור חצי שעה, כאשר הבצק קר, מעבירים אותו למשטח מקומח ומרדדים אותו לעלה בעובי 6 מ"מ.

9. קורצים מהבצק צורות יפות באמצעות החותכנים האהובים עליכם.

10. מעבירים את העוגיות לתבנית מרופדת בנייר אפייה.

11. אופים את העוגיות למשך 8-10 דקות עד שהן מזהיבות מעט בשוליים.

ילדה עם עוגיית חמאה
עוגיות חמאה

טיפים, הערות והארות:

1. למי שרוצה לקשט את העוגיות בזיגוג סוכר עם סוכריות צבעוניות, אפשר להכין זיגוג סוכר באופן הבא: מניחים בקערה 250 ג' אבקת סוכר, מוסיפים בהדרגה חצי כוס חלב או מים עד שמגיעים למרקם הרצוי. מזלפים או מורחים את הזיגוג על גבי העוגיות ומקשטים עם סוכריות צבעוניות כיד הדימיון הטובה עליכם.

1. במידה והבצק יוצא לכם קצת פירורי, סימן שהחמאה שהשתמשתם בה לא הייתה רכה מספיק אבל אל דאגה, כדי לתקן את המצב, הוסיפו לו עוד 1-2 כפיות מים עד שיתאחד ויגיע למרקם חלק.

2. שומרים את העוגיות בצנצנת אטומה בטמפרטורת החדר עד שבוע.

***

היום מוקדם בבוקר, יצאנו אביגיל ואני לסיבוב בשכונה, כדי להתאוורר. מעבר לכביש, אביגיל ראתה את גן השעשועים והנדנדות האהובות עליה, ריקות ומזמינות. "את זה!" היא אמרה והצביעה לשם. "אביגולי, אסור" אמרתי לה. המשכנו ללכת, מתרחקות מהעוברים והשבים כמו מאש. "את זה!" אביגולי אמרה בהחלטיות והצביעה על ילדים שנצמדו לאמא שלהם בטור. ראיתי בעיניים שלה כמה היא מתגעגעת לילדים בגילה. "אסור עכשיו, אביגולי" אמרתי, עוצרת אותה, מחבקת ומנשקת. "אבל יום אחד יהיה לנו מותר, אני מבטיחה לך".

למתכונים נוספים לתקופת הקורונה.

אולי יעניין אותך גם

5 תגובות

  • להשיב מיטלקין 23/03/2020 בשעה 8:57 pm

    התרגשתי ממש, איזה כיף של זמן איכות אמא ובת, אלופות אתן ❤️

  • להשיב קייטנת קורונה • אימהות• הפיוטית • פעילויות משפחתיות לבידוד 17/04/2020 בשעה 12:39 pm

    […] עוגיות חמאה פשוטות לימים מורכבים […]

  • להשיב משתמש אנונימי (לא מזוהה) 23/08/2020 בשעה 6:03 am

    יש אפשרות להשים שמן במקום החמאה או שלא

  • להשיב תמר לדרברג 06/10/2020 בשעה 12:51 pm

    כתוב נפלא. בצק נהדר. תמונות מקסימות של האמא והבת

    • להשיב HagarL 08/10/2020 בשעה 9:09 am

      תודה רבה, אמא 🙂

    כתיבת תגובה