קאפקייקס עוגת גבינה לימונית

בכל פעם שאני מרדימה את הבת שלי לפני השינה, אני מספרת לה על ארץ החלומות. יש שם כוכבים זוהרים שאפשר לתפוס בידיים. עננים רכים ומלטפים כמו קצפת. השמש זורחת שם גם באמצע הלילה, היא והירח מתחלפים ביניהם כל הזמן. הצבעים חיים כל כך שהם מטיילים חופשי ברחובות ומדגישים את כל מה שדהה ואבד בתקופה האחרונה. יש חדי קרן שפורשים כנפיים ואפשר ללטף להם את השיער, מבלי לפחד. אין שום מרחק רחוק וכל הקרוב מתקרב, רק מחכה להתגלות. אולי כל מה שהיה עד עכשיו הוא זמן שקפא ועכשיו זה הזמן להתחיל מחדש, אני חושבת יחד איתה בקול רם.  

"אמא" היא אומרת לי בקולה המתוק ומלא הרגש ומלטפת לי את הפנים בעדינות שאין דומה לה. בסוף השבוע האחרון התחילה להגיד את המילה שחיכיתי לה הכי הרבה. חיברה את שתי ההברות למילה קסומה שכמותה מעולם לא שמעתי וריגשה אותי עד דמעות. אנחנו מתנדנדות על הכיסא ואביגיל עוצמת את העיניים הגדולות שלה, היפות וריסי הפרפרים שלה נסגרים באחת. לוקח לה המון זמן להירדם אבל כשזה קורה היא שוקעת בשינה עמוקה במיוחד. עוד רגע אניח אותה במיטה שלה בזהירות רבה. ארגיש את חום גופה הקטן ואכסה אותה היטב בשמיכה הרכה. השלווה על פניה מבטיחה שבארץ החלומות שלה העוגות הן הכי מתוקות שיש.   

אחרי תקופה ארוכה של בידוד, סגר וריחוק חברתי מהאנשים שאנחנו הכי אוהבים, החלטתי להכין קינוח אישי. השבוע בבלוג, במיוחד לחג השבועות הכנתי קאפקייקס עוגת גבינה לימונית. הפעם לקחתי את עוגת הגבינה האפויה הקלאסית האהובה עם תחתית הביסקוויטים ושידכתי לה נגיעות לימון וזילוף חגיגי של קצפת אוורירית. התוצאה היא קאפקייקס יפהפיים, טעימים ומרשימים, קלים ופשוטים להכנה או במילים אחרות: קינוח שאי אפשר לעמוד בפניו. מומלץ בחום להכפיל כמויות כי בכלל לא בטוח שאתם או האורחים שלכם תסתפקו באחד 😉

המתכון יפהפה וכל כך פשוט וקל להכנה שזה לא ייאמן. צילמתי לכם את שלבי ההכנה בסוף המתכון כדי שתראו עד כמה ההכנה פשוטה ולא מסובכת בכלל.

חג שבועות שמח!

שלכם,

הפיוטית

קאפקייקס

קאפקייקס עוגת גבינה לימונית

12 קאפקייקס

מרכיבים:

לתחתיות:

90 גרם פתי בר

3 כפות חמאה מומסת (45 גרם)

2 כפות סוכר (25 גרם)

למלית:

340  גרם גבינת מסקרפונה בטמפרטורת החדר

¼ כוס שמנת חמוצה

½ כוס סוכר

3 כפות מיץ לימון (בערך מיץ מ2 לימונים)

1 כפית גרידת לימון

1 כפית תמצית וניל

ביצה בטמפרטורת החדר

לקצפת:

250 מ"ל שמנת מתוקה, קרה מאוד

2 כפות אבקת סוכר

2 כפות אינסטנט פודינג וניל

1 כפית תמצית וניל

לקישוט:

רבעי לימון

קאפקייקס

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרססים בספריי שמן את כל אחד מהשקעים בתבנית. מומלץ בחום להשתמש בעטרות נייר לקאפקייקס, לחילוץ מהיר של העוגות מהתבנית.

2. לתחתיות: מניחים במעבד מזון ביסקוויטים וטוחנים אותם לאבקה דקה. מוסיפים חמאה מומסת וסוכר ומערבבים עד שמתקבלת תערובת במרקם של חול רטוב.

 3. מחלקים את התערובת שווה בשווה בין השקעים. לי זה יצא בערך 2-3 כפות לכל שקע.

 4. מוודאים שבכל שקע, תחתית הביסקוויטים מהודקת היטב לבסיס, בשכבה אחידה וישרה ושאין גלים.

5. אופים במשך 5 דקות עד שהבסיסים מזהיבים ומניחים בצד לצינון בטמפרטורת החדר.

6. מנמיכים את חום התנור ל160 מעלות ועוברים להכנת המלית.

7. למלית: בקערת המיקסר עם וו גיטרה, מקרימים יחד את גבינת המסקרפונה למרקם חלק. מוסיפים את השמנת החמוצה והסוכר ומערבלים עד להטמעה. מוסיפים מיץ הלימון, גרידת לימון, תמצית וניל וממשיכים לערבל עד שהתערובת נטמעת לחלוטין.

8. מוסיפים את הביצה ומערבלים במהירות איטית עד להטמעה מלאה.

9. מחלקים את המלית שווה בשווה בין 12 השקעים. מיישרים את החלק העליון.

10. אופים למשך 25-30 דקות עד שהפסגות של הקאפקייקס יציבות למראה.

11. מוציאים את העוגות מהתנור ומאפשרים להן להתקרר בטמפרטורת החדר למשך שעה לפחות.

12. מניחים את העוגות בכלי מתאים עם מכסה או לחילופין עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך לילה שלם.

13. מוציאים את העוגות מהמקרר ומחלצים אותן מהשקעים. אם השתמשתם בעטרות נייר זה הכי פשוט בעולם לקלף את הנייר מהתחתית ומהדפנות.

14. לקצפת: בקערת המיקסר מקציפים יחד שמנת, אבקת סוכר, אינסטנט פודינג וניל ווניל לקצפת יציבה.

15. מעבירים את הקצפת לשק זילוף עם צנתר משונן ומזלפים על גבי הקאפקייקס.

16. מקשטים את כיפות הקצפת ברבעי לימון.

17. מגישים מיד או שומרים במקרר בקופסה סגורה 4-5 ימים.     

קאפקייקס

שלבי ההכנה בתמונות:

שלבי הכנה2

טיפים, הערות והארות:

1. טמפרטורת החדר. שימו לב שחשוב להשתמש במסקרפונה ובביצה בטמפרטורת החדר. למה? גבינת המסקרפונה תהיה נוחה וקלה יותר להקצפה וכך נוכל להביא אותה במהירות למרקם החלק הרצוי. הביצה במתכון בטמפרטורת החדר וזהו כלל מנחה לאפייה – בניגוד לביצים קרות מהמקרר, ביצים בטמפרטורת החדר ישתלבו טוב יותר בבלילת העוגה ויהיו נוחות יותר להקצפה. 

2. עטרות נייר לקאפקייקס. ממליצה בחום להשתמש בעטרות נייר שמיועדות לאפייה שיקלו עליכם את פעולת חילוץ העוגות אחר כך. חשוב לוודא שאלה עטרות קשיחות שעשויות מקרטון, עמידות לחום התנור ולא מנג'טים פשוטים שישפיעו על צורת העוגה ויצרו מראה מקומט לעוגות.

3. רבעי הלימון. חשוב לפרוס את הלימון לרבעים דקים וכמה שיותר קטנים. חתיכות גדולות מדי יכבידו על הקצפת ויפגעו בזילופים.

אולי יעניין אותך גם

אין תגובות

כתיבת תגובה