עוגת גזר מקמח מלא

עוגת גזר

בשבת שעברה, נסענו עם אביגיל לקטיף גזרים ב"קטופותי" בבית לחם הגלילית. בדיוק השתחררנו מבידוד והיה לנו חשק עז לנסוע לצפון, לנשום אוויר ולראות טבע. שלושה דברים פשוטים שהפכו לצערי בלתי מובנים מאליהם, במיוחד בתקופה האחרונה. חזרנו לשורשים ושלפנו את הגזרים מבטן האדמה עם קלשון. כמו בשיר, אביגיל אצה רצה, המרחבים הפתוחים קראו בשמה, קטפה גזרים ועלי סלק, רידדה פיתות דרוזיות במערוך כמו מקצוענית, עלתה על הטרקטור וסירבה להיפרד ממנו. כל הזמן הזה חשבתי לעצמי כמה התפתחה לנו בין הבידודים לסגרים ולמרות התקופה המורכבת הזאת, הפכה מתינוקת לילדה עצמאית, דעתנית שהחופש, הדמיון ושמחת החיים הם סימני ההיכר שלה.       

Kid on Tractor

אחרי שחזרנו הביתה עם השלל הרב, אביגיל ביקשה שנכין יחד עוגת גזר וכמובן שלא יכולתי לסרב לה. קרצפנו את הגזרים במים וסבון, סידרנו שלוש קערות נירוסטה על השולחן וכעבור חצי שעה הבית התמלא בניחוחות נפלאים של גזר ותבלינים. אחרי ימים ארוכים, אי הודאות התחלפה ברוחות של תקווה ובריאות.

זה כבר כמה שנים שעוגת הגזר שלי הולכת איתי ויש לי אפילו חבר טוב שהיא הפכה לעוגת יום ההולדת הקבועה שלו ובכל שנה, מבקש ממני שאכין לו אותה. בתור מישהי שאוהבת הרפתקאות קולינריות ומכורה לניסיונות במטבח, אין הרבה מתכונים שאני חוזרת אליהם שוב ושוב אבל המתכון הזה הוא היוצא מן הכלל. העוגה הזו תמיד באה לי בטוב ליד הקפה – ביום שרבי או סגרירי. היא טעימה כל כך, רכה, נימוחה ועסיסית. היא קלה להכנה, בריאה יחסית מקמח מלא וסוכר חום, עם פחות ייסורי מצפון, עשירה ונימוחה עם תבלינים וטעמים מופלאים. בניגוד לעוגות אחרות, אם תשמרו אותה עטופה היטב במקרר היא תהיה טעימה גם כמה ימים אחרי הכנתה.  

עוגת גזר

עוגת גזר

מבוסס על המתכון של ליה שומרון פינדר עם שינויים והתאמות שלי

2 תבניות אינגליש קייק

מרכיבים:

½ 1 כוסות קמח מלא

¼ 1  כוסות סוכר דמררה

½ כף סודה לשתייה

כף קינמון

¼ כפית הל

¼ כפית ציפורן

¼ ג'ינג'ר טחון

½ כפית אגוז מוסקט

2 בננות בשלות במיוחד מעוכות במזלג או ½ כוס רסק תפוחים

2 ביצים

½ כפית מלח

5 גזרים גדולים, מגוררים בפומפייה

¾ כוס שמן קנולה

1 כפית תמצית וניל

1 כוס אגוזי מלך קצוצים (לא חובה)

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל180 מעלות.

2. בקערה גדולה מערבבים היטב את החומרים היבשים: קמח, סוכר ותבלינים.

3. בקערה נפרדת טורפים יחד עם המלח את החומרים הרטובים: ביצים, שמן, בננות או רסק תפוחים ותמצית וניל.

4. מעבירים את תערובת הרטובים לקערת היבשים, מוסיפים גזר ואגוזי מלך ומערבבים היטב בעזרת מרית גומי, בתנועות קיפול עד להטמעה. חשוב לערבב היטב עד לאחידות כך שלא יישארו שאריות קמח חבויות בתחתית הקערה אבל גם לא יותר מדי כדי שהעוגה לא תצא לנו דחוסה.

5. מחלקים את הבלילה בין שתי תבניות אינגליש קייק משומנות.

6. אופים את העוגה למשך 35-45 דקות, עד שקיסם יוצא יבש. אצלי בתנור זה לקח 35 דקות בדיוק אז תהיו ערניים ותבדקו את התנור בזמן.  

חתיכת עוגה

אולי יעניין אותך גם

אין תגובות

כתיבת תגובה