טארט עגבניות שרי וגבינת עיזים

טארט עגבניות שרי

ביום הראשון של החופש יצאנו אביגיל ואני לקטיף עגבניות שרי במשק אקלר. החום הכבד לא הרתיע אותנו. לקטיף הצטרפה גם דודה שלי והייתה לנו חוויה מקסימה ומיוחדת במינה. בניגוד למקומות אחרים שהיינו בהם, במשק אקלר היו עגבניות בשפע בכל הצבעים ואפשרויות רבות וחבויות לקטיף. אביגיל שלי הסתובבה בין המטעים, קטפה עגבניות בכל הצבעים בשמחה והייתה גאה בעצמה מאוד.  אחרי הקטיף, התיישבנו לאכול מהשלל בסככה המוצלת. אביגיל הייתה כל כך מרוצה ומאושרת. הבטחתי לה שנכין לארוחת הערב סלט קפרזה עם העגבניות שקטפה אבל הן היו כל כך יפות וטעימות שלא יכולתי להסתפק רק בזה. נכין טארט עגבניות, הבטחתי לה וכך יצאתי להרפתקה קולינרית במטבח.  

ילדה עם עגבניות

לכבוד סוף הקיץ ותחילת הלימודים, קבלו את הטארט הכי טעים שיש: טארט עגבניות שרי וגבינת עיזים  יפהפה. זהו טארט משובח, אהוב על ילדים ומבוגרים כאחד. אחד הדברים הטובים בטארט הזה היא העובדה שיקבל באהבה את כל סוגי העגבניות. אנחנו השתמשנו בעגבניות טריות מהקטיף אבל תרגישו חופשי להשתמש בכל סוגי העגבניות שנמצאות אצלכן במקרר. בעיניי גבינת עיזים ועגבניות הוא שילוב מנצח אבל לחילופין תוכלו להשתמש בכל סוגי הגבינות שאתם אוהבים. זהו טארט טעים מושלם לארוחת ערב משפחתית של סוף הקיץ. כמו בהרבה מתכונים אחרים שלי, תוכלו לשלב בהכנתו גם את הילדים הקטנים במשפחה שייהנו להדביק את העגבניות לקלתית.

כאשר תאפו אותו, ריחות מושלמים יתפזרו בבית. באחריות.

ידיים מחזיקות טארט

כדי לקצר תהליכים לטובת האימהות, ההורים וכל האנשים העסוקים שבינינו – תשמחו לשמוע שהטארט קל מאוד ומהיר הכנה. אין כאן צורך באפייה עיוורת. הכנת הבצק הפריך קלה ופשוטה מאוד. גם המלית זריזה, מודולרית ומקבלת באהבה את כל סוגי הגבינות שיש לכם במקרר. לא חייבים להשתמש בגבינות עם אחוזי שומן מטורפים. אני השתמשתי בגבינת שמנת 5% ובגבינת פטה עיזים 5% והתוצאה הייתה מרהיבה וטעימה ביותר. אז קדימה, לכו להכין את הטארט המקסים והמהמם הזה ואל תשכחו לשתף ולתייג אותי בתוצרים המרהיבים שלכם.

שתהיה לכולם שנה פיוטית וקסומה!

טארט עגבניות שרי

טארט עגבניות שרי וגבינת עזים

מרכיבים:

לבצק:

1.5 כוסות קמח לבן

2 כפות קורנפלור

100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

1/3 כפית מלח            

1 ביצה מסוג L

2 כפות מים קרים

למלית:

חצי גבינת שמנת/ריקוטה (אני השתמשתי בסימפוניה כי זה מה שהיה במקרר)

250 גרם גבינת פטה עיזים מפוררת

350-400 גרם עגבניות שרי רצוי בכמה צבעים

מלח גס

2 שיני שום כתושות

2 כפות שמן זית

חופן בזיליקום טרי קצוץ

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל200 מעלות.

2. במעבד המזון מעבדים יחד קמח, קורנפלור, חמאה ומלח לתערובת פירורית.

3. מוסיפים את הביצה והמים הקרים עד לקבלת בצק.

4. אוספים את גושי הבצק יחד לכדור.

5. מרדדים את הבצק לעיגול בעובי של 3-4 ס"מ ומרפדים תבנית פאי משומנת בקוטר 26 ס"מ. חשוב להקפיד על זווית ישרה בין התחתית לדפנות.

6. מעבירים את התבנית למקרר למשך 30 דקות.

7. הכנת המלית: מוציאים את הקלתית מהמקרר ומורחים על גביה את גבינת השמנת. מפוררים מעל את גבינת הפטה עיזים. בקערה נפרדת, מערבבים יחד עגבניות שרי שלמות וחצויות, שמן זית, שום כתוש ומלח גס.

8. מסדרים בצפיפות יפה את העגבניות שרי כך שיהיו שקועות היטב בתוך תערובת הגבינות.

9. מפזרים מעל בין העגבניות את הבזיליקום הקצוץ.

טארט עגבניות שרי לפני אפייה

10. אופים את הטארט למשך 35-45 עד שהגבינה מבעבעת והעגבניות משחימות.

טארט עגבניות שרי וחתיכה
ילדה עם עגבנייה
ילדה עם עגבנייה

אולי יעניין אותך גם

אין תגובות

כתיבת תגובה