עוגת גבינה קרה עם מנגו

עוגת גבינה קרה עם מנגו

קיץ. חם. השמש מסנוורת. הים יפה למראית עין אבל הרבה יותר מסוכן מבפנים. יש גם אנשים כאלה. הימים ארוכים. הגוף והנפש מחפשים דרכים להתרענן מכל מה שמכביד. האפייה והכתיבה הן משב הרוח המרענן שלי. אוגוסט כמעט נגמר ובקרוב תתחיל שנה חדשה. עם הרבה תכניות, כוונות וחלומות שעכשיו הגיע זמנם.

אחד הפירות האהובים עליי ביותר בקיץ הוא מנגו. הצבע המשגע והטעם המתוק מחזירים אותי אחורה בזמן לתקופת הטיול הגדול בדרום אמריקה, לחופי ברזיל וקולומביה ומזכירים לי תחושה נצחית של חופש.

בימים לוהטים של קיץ אין כמו עוגה קרה, קלה להכנה בלי אפייה ומרשימה, ללא צורך בג'לטין או ביצים, עם חתיכות מנגו חבויות וקישוט מהפנט. עוגה מושלמת לארוחת שישי, לאחרי הים, לסוף הקיץ, לארוחה עם אנשים שחולקים איתם רגעים קטנים של אושר.

לבסיס (תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ):

150 גר' ביסקוויטים

100 גר' חמאה מומסת

לקרם גבינה-מנגו:

450 גר' גבינת שמנת 25% (אני השתמשתי בנפוליאון בטעם טבעי)

2 מיכלים של גבינת שמנת 9% או 5%

150 גר' אבקת סוכר

80 גרם אינסטנט פודינג וניל (1 חבילה)

1 כף לימון

1 כפית תמצית וניל

מנגו אחד חתוך לקוביות קטנות

500 מ"ל שמנת להקצפה (2 מיכלים)

לפרח המנגו:

6 מנגואים יפים ומוצקים לעיטור

אופן ההכנה:

1. מכינים את הבסיס: טוחנים במעבד מזון את הביסקוויטים לאבקה דקה.

2. מעבירים לקערה, מוסיפים חמאה מומסת ומערבבים היטב עד שמתקבלת תערובת פירורית לחה.

3. מהדקים את התערובת לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ בשכבה אחידה. אפשר להיעזר בכוס.

4. מעבירים את התבנית למקפיא ומצננים כ10 דקות.

5. קרם גבינה מנגו: בקערה גדולה טורפים גבינות שמנת, אבקת סוכר, אינסטנט פודינג, תמצית וניל וכף לימון עד שמתקבלת תערובת אחידה.

6. מקציפים במיקסר שמנת מתוקה לקצפת יציבה.

7. מוסיפים כשליש מכמות הקצפת לתוך תערובת הגבינה ומערבבים לאחידות.

8. מוסיפים את יתרת הקצפת וחתיכות המנגו ומקפלים בעדינות עד לאיחוד.

9.. יוצקים בזהירות את תערובת הגבינה על גבי הבסיס ומיישרים את החלק העליון.

10. מקפיאים את העוגה ללילה שלם.

11. כמה שעות לפני ההגשה מעבירים את העוגה למקרר.

12. לעיטור פרח המנגו: חותכים את המנגו לפרוסות דקות. מסדרים את פרוסות המנגו בצורת מניפה לצורת פרח. מומלץ להתחיל מהמעגל החיצוני ביותר ולהתקדם עד למעגל הפנימי ביותר.

טיפים, הארות והערות:

1. פרח המנגו. כדאי לקחת בחשבון שעבודה עם מנגו היא עסק דביק ומלכלך. על מנת להגיע לחצאי ירחים מושלמים מומלץ לחתוך בדרך הבאה: להעמיד את המנגו כך שהשפיץ של הגלעין פונה כלפי מעלה. להתחיל לרדת עם הסכין בכיוון המרכז וברגע שמרגישים שהגענו לגלעין – לסגת ממנו מעט בחיתוך, כך שתתקבל צורת קשתית יפה. לאחר מכן, יש להשכיב את הפלח המעוגל שקיבלנו על הצד השטוח ולחרוץ עם הסכין חריצים דקים ככל האפשר כדי שתתקבל מניפה של חצאי ירחים.

2. קישוט. אם רוצים לוותר על העיטור, אפשר לקשט את העוגה בחופשיות עם קוביות מנגו. זה עניין של אסתטיקה אבל העוגה תצא טעימה באותה מידה, מבטיחה J

3. יציבות. מאחר והעוגה לא מכילה ג'לטין, חשוב מאוד לדאוג שהקצפת כאן תהיה יציבה. למי שאין ניסיון בקצפות אגיד את הדבר הבא: מיקסר ידני לא יספיק בשביל לייצב את הקצפת. חובה להשתמש במיקסר חשמלי. איך בודקים שהקצפת יציבה באמת? לאחר כמה דקות טובות של הקצפה במהירות גבוהה, מרימים את וו הערבול ומוודאים שהקצפת לא נוזלית או מטפטפת. אם הקצפת נשארת על וו הערבול סימן שהיא יציבה מספיק בשביל העוגה שלנו.

חובה לשמור על העוגה בקירור ולקשט אותה רק בסמוך להגשה. מאחר ואנחנו בימים חמים מאוד, שימו לב שברגע שהעוגה מגיעה לטמפרטורת החדר, היא מאבדת מהעמידות שלה. לכן, כדי לייעל את העבודה אני ממליצה לחתוך קודם כל את פרוסות המנגו ורק אז להוציא את העוגה מהמקרר ולסדר את הפרוסות על העוגה בצורת מניפה.

4. עמידות. מאחר ואני אוהבת לאפות עוגות בשביל אחרים, גם העוגה הזו כמו עוגות אחרות עברה הובלה לארוחת שישי בבית של ההורים שלי. למי שרוצה להעביר את העוגה בצידנית, ניתן לעשות זאת אבל כדאי להכין את קישוט המנגו בסמוך להגשה. כלומר, לארוז פרוסות מנגו בקופסה נפרדת ולקשט כשמגיעים למקום האירוע. קחו בחשבון להשאיר מספיק זמן לקישוט ולסידור פרח המנגו.

5. שוליים. אם רוצים מראה חלק ואחיד יותר בשוליים, אפשר לרפד את העוגה בשקף לפני שמתחילים בהכנה. אני אישית ויתרתי על השקף כי לא היה לי וכמובן שזה לא חובה. במקום זאת, הצמדתי לשוליים נייר סופג כדי לקבל שוליים אחידים וחלקים יותר. גיליתי את הטיפ הזה באחד מהבלוגים באינטרנט, הוא פשוט ביותר ומוכיח את עצמו בכל פעם מחדש 🙂 

לעוד מתכונים של עוגות רושם:

עוגת מוס גבינה, שוקולד לבן ופטל חבוי

עוגת הפרדס – עוגת מוס קלמנטינות

טארט הנסיכה

עוגת אגסים הפוכה

עוגת שושני שוקולד

טארט זר תפוחים בקרם שקדים

עוגת גבינה ותותים

אולי יעניין אותך גם

4 תגובות

  • להשיב תמר 26/08/2017 בשעה 5:44 pm

    עוגה משובחת. טעימה ביותר ונראית יפה להפליא

  • להשיב ליאת 26/08/2017 בשעה 7:00 pm

    העוגה נראית מהממת ומושלמת לקיץ!
    הכתיבה שלך עושה לי חשק להכין אותה 🙂

    • להשיב HagarL 26/08/2017 בשעה 7:25 pm

      תודה! איזה כיף לשמוע 🙂

  • כתיבת תגובה